Mei 2006 Perth,

Na de nodige km zijn we dan eindelijk in Perth beland. Wat is dit een mooie en verzorgde stad. Na een camping buiten Perth te hebben gevonden zijn we overal met de bus naar toe gegaan. Dit is wel zo makkelijk in een grote stad. Ben en Tif waren ook al in Perth dus daar hebben we ook contact mee gezocht. Maar eerst naar het centum om wat rond te kijken en naar het Kings Park. Dit is echt het mooiste park van Australie en midden in het centum. Dit is toch echt wel een geweldige stad om in te wonen. We waren hier al eens geweest en toen hadden we die indruk ook al.

Met Ben en Tif hebben we afgesproken in Fremantle. Lekker bakkie kofiie en gezellig bijkletsen. Zij logeerden bij de oom van Tif en en waren op zoek naar werk. We werden uitgenodigd voor een lekkere lunch de volgende dag. Dit werd dus een lunch tot de volgende dag. De camper bij die oom op de oprit gezet en we logeerde daar ook. Wat dat betreft zijn ze wel heel gemakkelijk hier. Ben en Tif werden aangenomen op Rottnest Island dus zijn we daar ook nog een dagje naar toe geweest. Het is een klein eiland voor de kust van Perth. De eerste mensen die vroeger het eiland hadden ontdekt waren Nederlanders, maar omdat ze dachten dat het eiland vol met ratten zat zijn ze snel gegaan. Alleen waren dit geen ratten maar quokka's een soort buideldiertjes. Na 11 dagen in Perth te zijn geweest, zijn we via de kust naar het noorden gereden. Het is echt ongelooflijk wat een mooie stranden hier zijn.

Na een avondje surfen op het net zagen we een advertentie waar ze "cleaners" zochten op een camping in Coral Bay. Het leek ons wel wat. En omdat onze droom ooit een eigen camping is, vonden we het geen slecht idee om hier eens op de solliciteren. En ja hoor na een paar telefoontjes zijn we aangenomen met een proeftijd van twee weken.

Aangekomen in Coral Bay zagen we hoe klein het was maar het leek op "paradise on earth". Een strakke blauwe lucht, witte stranden en een knal blauwe zee. Er zijn twee campings, hotel met pub, vakantie huisjes en een plek voor back packers. Er is een klein winkelcentrum met een souvenirs winkeltje, bakker, supermarkt, info centrum, en winkeltjes om je trip te boeken.

Na ons aangemeld te hebben op de camping kregen we een mooi plaatsje toegewezen. Na ons geinstalleerd te hebben werd alles uitgelegd wat het inhoud om te poetsen en werden we voorgesteld aan Howard en Debra het andere stel wat hier poetste.Wij gingen dit drie dagen in de week doen. Dit leek ons voorlopig ook genoeg.